+48 667 450 422    ​  33 475 68 69

Logo SP9

Świetlica terapeutyczna w naszej szkole rozpoczęła swoją działalność w październiku 2024 roku w ramach projektu „Pokonać bariery – szkoła przyjazna każdemu”. Celem projektu była pomoc dzieciom w rozwoju emocjonalnym, społecznym i edukacyjnym, zwłaszcza tym, które napotykają trudności w nauce i w relacjach interpersonalnych.

W ramach projektu zapisano 8 dzieci, które uczestniczyły w zajęciach kreatywnych, ruchowych oraz w pracy nad emocjami. Celem zajęć było wspieranie uczniów w pokonywaniu trudności i rozwijaniu ich potencjału w różnych obszarach życia.

Uczestnicy zajęć

W świetlicy terapeutycznej brało udział 8 dzieci z klas 1-3, które zostały wytypowane przez specjalistów oraz wychowawców klas na podstawie ich potrzeb rozwojowych oraz trudności emocjonalnych i społecznych. Dzieci uczestniczyły w zajęciach dobrowolnie, w małych grupach, co pozwoliło na indywidualne podejście do każdego uczestnika.

Zakres i rodzaj zajęć

Zajęcia odbywały się od poniedziałku do piątku, w wymiarze 1h dziennie, od października 2024 roku i były podzielone na różne kategorie tematyczne:

  • Zajęcia kreatywne – Dzieci uczestniczyły w warsztatach plastycznych, rękodzielniczych oraz zajęciach z zakresu muzyki i teatru. Celem tych zajęć było rozwijanie wyobraźni, zdolności manualnych oraz kreatywności dzieci. Zajęcia te miały również na celu poprawę zdolności koncentracji i współpracy w grupie.
  • Zajęcia ruchowe – W ramach zajęć ruchowych organizowane były gry i zabawy sportowe, które miały na celu poprawę sprawności fizycznej dzieci, rozwój ich umiejętności współpracy w grupie oraz przeciwdziałanie problemom związanym z nadmiarem energii i trudnościami w koncentracji.
  • Praca nad emocjami – Bardzo ważnym elementem zajęć było wsparcie dzieci w zakresie rozwoju emocjonalnego. Zajęcia obejmowały techniki relaksacyjne, gry terapeutyczne, rozmowy o emocjach oraz naukę rozpoznawania i wyrażania swoich uczuć w sposób adekwatny. Dzieci mogły w bezpiecznym środowisku dzielić się swoimi problemami i nauczyć się radzić sobie z trudnymi emocjami, takimi jak złość, smutek, lęk czy nieśmiałość.